Om Klinik Krop & Sind

– Akupunktur og psykologi

Mit vilde møde med akupunkturen

 

Jeg hedder Janne og bor i Grenaa, hvor jeg også har min klinik.

Mit møde med akupunkturen går mange år tilbage – faktisk helt tilbage til jeg som 19-årig led af daglige utrolig irriterende og smertefulde hovedpiner.

Hovedpine-plagen havde stået på i mange år, men som 19-årig stod jeg for at skulle ud på en længere rejse, og var rimelig træt af at skulle have “hovedpinen” med – og besluttede at jeg måtte gøre noget!

Jeg ved ikke, om helt jeg troede på, at min læge kunne fixe min hovedpine, men i mit forsøg på at “gøre noget” fik jeg en tid hos ham – og så blev det altså VIRKELIG interessant. Det viste sig nemlig, at min læge ikke kun var Speciallæge i Almen medicin, MEN også havde lært Østens medicin – Akupunktur.

TO NÅLE og 11 timers søvn fik på mirakuløsvis afhjulpet mine smertefulde hovedpiner. Det var simpelthen så fantastisk, så vildt og på samme tid så aldeles uforståeligt… men væk var mine hovedpiner.

Denne nærmest magiske oplevelse åbnede en dør for mig – ind til en verden, hvor ikke alt kan forklares videnskabeligt, men som alligevel kontinuerligt viser sig effektfuld og ikke mindst helbredende i forhold til et utal af helt almindelige lidelser og problemstillinger.

Sidenhen har jeg – som en naturlig del af at gå til læge, også opsøgt akupunkturens forunderlige verden, når jeg har været præget af ubalancer som fx svimmelhed, søvnbesvær eller når jeg har følt mig træt eller stresset – og akupunkturen har ALTID hjulpet!

Du nok kan fornemme, at min interesse omkring akupunktur og Østens holistisk livsperspektiv nærmest altid har været til stede. Alligevel havde jeg som ung ikke modet til at uddanne mig i “alternativ retning”. Det betyder, at jeg har fulgt en mere klassisk uddannelsesvej og således har jeg også en Kandidatgrad i pædagogisk psykologi – og er endvidere uddannet Traumeterapeut indenfor den gren af traumeterapien, der hedder SOMA-embodiment… og det er jeg såmænd også rigtig glad for!

Det er nok ikke den største overraskelse, at behandlingerne i klinikken hviler på et holistisk perspektiv, hvor både krop, sind og levevis er faktorer som influerer på hinanden – og som har betydning for hvordan vi har det – og ikke mindst, hvordan vi kan blive raske og igen komme i balance.

Velkommen i klinikken – jeg glæder mig til at hjælpe dig!

Tillid og tryghed

Det er vigtigt for mig, at du kan føle dig tryg og sikker, når du konsulterer mig i min klinik.

Du skal vide, at min akupunkturuddannelse er en mesterlære uddannelse, som bygger på MANGE timers træning og praksis i at aflæse kroppens signaler og i at behandle præcist med nåle og andre af akupunkturens effektfulde metoder. Jeg har eksamen i sundhedsfagene anatomi, fysiologi og sygdomslære – og er RAB-godkendt akupunktør.

Jeg har været behandler i 13 år, hvoraf jeg de sidste 7 år har været selvstændig med egen klinik.

Du bør vide, at jeg har tavshedspligt. Jeg er forsikret gennem Brancheforeningen Danske Terapeuter, og følger selvfølgelig gældende lovgivning indenfor praktiserende akupunktører og sundhedsloven.

Alt foregår åbent og i tæt dialog med dig.

RAB-godkendt akupunktør

Jeg er RAB-godkendt akupunktør (Registeret alternativ behandler).

I Danmark er Akupunktør ikke en beskyttet titel, så for at blive RAB-godkendt stilles der krav om at akupunktørens uddannelsesniveau lever op til høje standarder om fx eksamen i psykologi, anatomi/ fysiologi og sygdomslære – og det har jeg altså.

Som RAB godkendt akupunktør samarbejder jeg med Sygeforsikringen “danmark” og du har derfor mulighed for at få tilskud til dine behandlinger. Det er dog en betingelse for at få tilskud fra “danmark”, at du har en diagnose som er stillet af enten din læge eller på et hospital.

De fleste Sundhedsforsikringer dækker også akupunkturbehandlinger helt eller delvist. Du bør altid tage kontakt til dit forsikringsselskab for at høre om du kan få dækket dine behandlinger.