Om Klinik Krop & Sind
– Akupunktur og psykologi
Mit vilde møde med akupunkturen
Jeg hedder Janne og bor i Grenaa, hvor jeg også har min klinik.
Mit møde med akupunkturen går mange år tilbage – faktisk helt tilbage til jeg som 19-årig led af daglige utrolig irriterende og smertefulde hovedpiner.
Hovedpine-plagen havde stået på i mange år, men som 19-årig stod jeg for at skulle ud på en længere rejse, og var rimelig træt af at skulle have “hovedpinen” med – og besluttede at jeg måtte gøre noget!
Jeg ved ikke, om helt jeg troede på, at min læge kunne fixe min hovedpine, men i mit forsøg på at “gøre noget” fik jeg en tid hos ham – og så blev det altså VIRKELIG interessant. Det viste sig nemlig, at min læge ikke kun var Speciallæge i Almen medicin, MEN også havde lært Østens medicin – Akupunktur.
TO NÅLE og 11 timers søvn fik på mirakuløsvis afhjulpet mine smertefulde hovedpiner. Det var simpelthen så fantastisk, så vildt og på samme tid så aldeles uforståeligt… men væk var mine hovedpiner.
Denne nærmest magiske oplevelse åbnede en dør for mig – ind til en verden, hvor ikke alt kan forklares videnskabeligt, men som alligevel kontinuerligt viser sig effektfuld og ikke mindst helbredende i forhold til et utal af helt almindelige lidelser og problemstillinger.
Sidenhen har jeg – som en naturlig del af at gå til læge, også opsøgt akupunkturens forunderlige verden, når jeg har været præget af ubalancer som fx svimmelhed, søvnbesvær eller når jeg har følt mig træt eller stresset – og akupunkturen har ALTID hjulpet!
Du nok kan fornemme, at min interesse omkring akupunktur og Østens holistisk livsperspektiv nærmest altid har været til stede. Alligevel havde jeg som ung ikke modet til at uddanne mig i “alternativ retning”. Det betyder, at jeg har fulgt en mere klassisk uddannelsesvej og således har jeg også en Kandidatgrad i pædagogisk psykologi – og er endvidere uddannet Traumeterapeut indenfor den gren af traumeterapien, der hedder SOMA-embodiment… og det er jeg såmænd også rigtig glad for!
Det er nok ikke den største overraskelse, at behandlingerne i klinikken hviler på et holistisk perspektiv, hvor både krop, sind og levevis er faktorer som influerer på hinanden – og som har betydning for hvordan vi har det – og ikke mindst, hvordan vi kan blive raske og igen komme i balance.
Velkommen i klinikken – jeg glæder mig til at hjælpe dig!
Tillid og tryghed